Порядок покрокових дій 

Етап перший (зупинка авто, перевірка в громадському транспорті).

Окремо наголошую увагу що усі дії стосовно вашої мобілізації ви маєте знімати на власні технічні прилади (телефон, реєстратор тощо). При здійсненні зазначеної фіксації ви не повинні знімати документи та обличчя співробітників поліції та/або ТЦК, ви маєте здійснювати відео запис себе та дій представників зазначених структур відносно себе  проговорюючи усі свої вимоги та данні отриманих службових документів та посвідчень. Окремо слід наголосіть на відео запис що ви вимагаєте включення бодікамів, які розташовані на груді поліцейських про що має свідчити червоний індикатор, а також під запис вимагати зазначити їх реєстраційні номери.

  1. Представники Територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для законності дій щодо вимоги надати військово облікові документи повинні мати службове посвідчення та бути уповноважені відповідним наказом військового коменданту в зв’язку із чим потрібно здійснити наступний алгоритм дій:

– Вимагати представитися співробітника ТЦК СП надати Вам для ознайомлення службове посвідчення. Таке посвідчення обов’язково має бути пред’явлене громадянину за його вимогою під час вручення повістки. Це посвідчення дійсне на території адміністративно-територіальної одиниці, яка підпорядковується юрисдикції відповідної місцевої державної адміністрації або військової адміністрації.

– Вимагати пред’явлення наказу або розпорядження військового коменданту, яким визначено перелік підрозділів та конкретні співробітників ТЦК СП, якім надано повноваження та права на перевірки документів та вручення повісток.

Окремо слід наголосити увагу, що повістка яку вам будуть намагатися вручити має бути сформована заздалегідь та не може бути виписана на місці це є порушенням, яке необхідно фіксувати означеним вище способами.

Етап другий зупинення вас при керуванні авто:

– зупинити авто мають право лише співробітники поліції при наявності законних підстав вичерпний перелік яких визначено в ЗУ “Про національну поліцію”, представники ТЦК не мають таких повноважень

            Правила зупинки автомобіля прописані в стаття статті 35 ЗУ “Про національну поліцію”.

  1. Поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі:

1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху;

2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;

3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;

4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;

5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;

6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;

7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;

8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;

10) якщо зупинка транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, здійснюється з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;

Окремо слід наголосити увагу що лише за наявністю обґрунтованих та передбачених ЗУ “Про національну поліцію” підстав для зупинення представники органів поліції мають право проводити поверхневу перевірки зокрема транспортного засобу, яка регламентується ст. 34 ЗУ “Про національну поліцію”

  1. Поліцейський може здійснювати поверхневу перевірку речі або транспортного засобу:

1) якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;

2) якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб;

3) якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення та/або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

  1. Поверхнева перевірка речі або транспортного засобу здійснюється шляхом візуального огляду речі та/або транспортного засобу або візуального огляду салону та багажника транспортного засобу. Поліцейський при здійсненні поверхневої перевірки має право вимагати відкрити кришку багажника та/або двері салону.
  2. Під час поверхневої перевірки речі або транспортного засобу особа повинна самостійно показати поліцейському вміст особистих речей чи транспортного засобу.

– ні в якому разі не виходьте з авто на будь які вимоги представників Поліції у тому числі для проведення поверхневої перевірки ;

– спілкування здійснювати через трохи прочинене вікно та із заблокованими замками дверцят авто;

– усі документи які вимагають поліція надавати до огляду у своїх руках не передаючи їх не зважаючи на прохання надати їх у руки представникам поліції та ТЦК СП.

Етап третій силова мобілізація

            В разі спроб поліцейським здійснити Ваше адміністративне затримання Вам необхідно

– вимагати від представника поліції щоб він назвав своє звання, посаду, прізвище ім’я та по батькові, номер службового жетона, а також пред’явлення службового посічення у розгорнутому виді із можливістю ознайомлення з ним без можливості фото та відео фіксування безпосередньо документа , але можливістю записати або проговорити на власний відео запис зазначені дані, що суттєво допоможе при оскарженні протиправних дій. ч. 3 ст. 18 “Про національну поліцію”

– після з’ясування даних особи яка намагається Вас затримати вимогайте повідомлення Вам причини затримки перевірки документів.

– обов’язково вимагати складання адміністративного протоколу про Ваше затримання із обов’язковим зазначенням в ньому часу його складання, адже затримання відповідно до ст. 263 КУпАП не може тривати більше 3 годин.

– вимагати у поліцейських забезпечення Вашого права на правову допомогу запросити адвоката із яким ви маєте договір або надати адвоката з центра правової допомоги безкоштовно та до його прибуття відмовлятися здійснювати будь подальші дії .

– Зазначити що ви не володієте українською мовою та вимагати перекладача та до його прибуття відмовлятися здійснювати будь подальші дії.

– Під час складання адміністративного протоколу у обов’язковому порядку необхіно зазначити представникам поліції які його складатимуть та внести в нього зауваження:

            – Вам не були роз’ясненні Ваші права;

            – Відсутні правові підстави для затримання;

            – Про ваше затримання не повідомлено Ваших родичів;

            – Вам не надали.

            ОКРЕМО наголошую що адміністративне затримання органи ТЦК СП не має право здійснювати .

            Викликайте поліцію щодо вашого незаконного затримання та намагайтесь збирати докази Вашого затримання власними силами, а також за допомогою не байдужих громадян звертаючись до них із проханням проводити відео фіксацію та отримання контактних даних від осіб які стали очевидцями вказаних дій з метою їх подальшого використання у якості свідків в подальшому оскарження.

Етап чотири перебування о Територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки

            Під час Вашого знаходження в ТЦК СП особливо перші 3-5 годин на Вас буде здійснюватися морально — психологічний тиск подекуди можливі застосування фізичного насильства. У будь якому разі не намагайтесь вступати із представниками ТЦК в мовні перепалки із намаганням довести що їх дії незаконні.

            Ні в якому разі не підписуйте ніяких документів без попередньої консультації із адвокатом хоча б в телефонному режимі. ТЦК будуть наполягати на проходженні Вами ВЛК або на отримання від вас відмови в його проходженні. Зазначайте що ви не відмовляєтесь від проходження ВЛК але на даний час не маєте із собою медичних документів які мають бути обов’язково враховані при проходженні ВЛК та згодні отримати повістку на інший день для проходження ВЛК. З метою фіксації Вашої позиції щодо проходження ВЛК можна скласти заяву із посиланням на п. 3.5. Наказу Міністерства оборони України № 402 від 17.11.2008 року, яким передбачено, що військовозобов’язаний надати членам ТЦК медичну картку амбулаторного хворого із зазначенням наявних захворювань або за їх відсутності із формальним зазначенням про їх наявність. Вказані данні повинні врахувати до початку огляду ВЛК в зв’язку із чим вимагайте призначення проходження ВЛК на іншу дату.

Етап п’ять проходження військово — лікарської комісії

  1. Військово лікарська комісія — це медична комісія яка встановлює придатність або непридатність до проходження військової служби на підставі документів медичного характеру. Вказана комісія не має повноважень щодо встановлення будь яких медичних діагнозів. В зв’язку із чим вказане огляд має досить формальний характер і саме Ваша завдання довести її представникам наявності в Вас захворювань, діагнозів або необхідність додаткових досліджень профільних фахівців тощо. В зв’язку із зазначеним в разі наявності у Вас захворювань, які дають підстави для відстрочки від мобілізації сам Вам необхідно це довести перед ТЦК, які в свою чергу будуть чинити Вам в цьому перешкоди. Рекомендація здійснити відповідні огляди та дослідження на поточний час та бажано в декількох медичних закладах.

            Так пунктом 2.7. Наказу № 402 Наказу міністерства оборони України від 14.08.2008 року. (далі — Наказ № 402)Під час огляду призовників (допризовників) лікарі визначають стан їх здоров’я та ступінь придатності до військової служби. При цьому враховуються характер захворювання або фізичної вади, ступінь їх розвитку, функціональних порушень, а також освіта, спеціальність, фактична працездатність оглянутого та вимоги, до стану здоров’я для виконання обов’язків на посадах у тому чи іншому виді Збройних Сил України, роді військ (сил), іншому військовому формуванні.

            Під час проходження медичного огляду призовник (допризовник) може додатково надавати медичні документи щодо стану свого здоров’я. Дані, вказані в додатково наданих призовником (допризовником) медичних документах, мають бути враховані лікарями під час формування висновку про придатність до військової служби за станом здоров’я та внесені до ЕСОЗ.

  1. Під час проходження ВЛК одним із його обов’язкових складових є наявність аналізів.

            Так пунктом 2.5. Наказу № 402 перед медичним оглядом усім призовникам (допризовникам) проводиться загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, серологічний аналіз крові на: антитіла до вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), поверхневий антиген до вірусу гепатиту «В» (HbsAg), загальні антитіла до вірусу гепатиту «С» (anti-HCV), реакція мікропреципітації з кардіоліпіновим антигеном або загальні антитіла до блідої трепонеми (RW); визначається група крові та резус-належність, проводяться рентгенологічне обстеження органів грудної клітки, профілактичні щеплення у відповідності з календарем профілактичних щеплень, електрокардіографічне дослідження (далі – ЕКГ). Здійснюється вивчення медичних документів (виписок із медичних карт амбулаторних (стаціонарних) хворих, даних лікарського спостереження, результатів попередніх медичних оглядів, медичних характеристик у тому числі з реєстрів ЕСОЗ. Інші дослідження проводяться за показаннями.

            Тобто враховуючи що навіть базові аналізи потребують часу для їх проведення та без їх наявності не можна обгрунтовано встановити встановити. Недотримання цього порядку є підставою для оскарження рішення про придатність військовозобов’язаного до проходження служби.

            Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВ.

  1. В разі встановлення за результатами ВЛК придатності особи до мобілізації представниками ТЦК СП будуть здійснюватися спроби вручити Вам мобілізаційне розпорядження яке бажано не отримувати. Вказана повістка буде в будь якому разі направлена поштою на Вашу адресу реєстрації та навіть в разі не отримання буде вважатися врученим але це надасть Вам деякий час для проведення консультації із адвокатом для оскарження незаконних дій та захисту Ваших інтересів.